Harman Kardon HK 3490

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon HK 3490 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

s-e-b 01-03-2012
Geschreven voor: Harman Kardon HK 3490

Sinds kort ben ik in het bezit van deze HK3490. Voor mensen die houden van stereo geluid en niet te veel willen uitgeven is dit een ideale keuze. Natuurlijk is het erg afhankelijk welke speakers je erop aansluit, maar de hk3490 geeft een krachtig en helder geluid. Waarschijnlijk komt dit doordat hij 2 kanaals is aangedreven en door de 120watt natuurlijk. Heb er geen sub op aangesloten, want mijn speakers komen laag genoeg. De mogelijkheden zijn wel enigszins beperkt. Zo zit er maar 1 optische en 1 coaxiale ingang op. Verder is de vormgeving strak. Knoppen zijn netjes weggewerkt. De afstandbediening is wel erg groot. Misschien wat te groot, maargoed over smaak valt niet te twisten natuurlijk. In gebruik is de HK simpel en direct te begrijpen.

Ed Teeunissen 11-01-2012

De doorslag om een Harman Kardon stereo-riceiver HK 3490 aan te schaffen was:

Ten eerste:
Omdat dat dit één van weinige full-size hifi stereo-receivers is met digitale audio ingangen en een dubbele subwoofer uitgang, geschikt voor 2.1. weergave.

Ten tweede:
De gunstige prijs-kwaliteitsverhouding in vergelijk met miniatuur hifi

Ten derde:
In combinatie met mijn Dali Ikon 1 speakers en de Rel Subwoofer Quake MK2 geeft deze combinatie een kwalitatief betere geluidsweergave dan menig mini of microsetje.

harmankardon 08-12-2009
Geschreven voor: Harman Kardon HK 3490

wat een stevige amp is dit. Lekker veel power en super zuiver geluid.

Combinatie met de bridge 2 is echt wel uitstekend. (al kost die 100euro extra).

redenen waarom je deze amp zou kopen boven andere stereo amps:

* Power
* Design
* Zuiver geluid
* Prijs/Kwaliteit
* Connectie mogelijkheden

Fritsflow 09-11-2009
Geschreven voor: Harman Kardon HK 3490

Voor elke receiver of versterker geldt dat alles valt of staat met de juiste keuze van de luidsprekers er bij. Zelf heb een paar Driade 81 luidsprekers, een ietwat laag rendement speaker. Tot nu toe gebruikt met een Yamaha en Sony verterker en nooit kwamen de speakers tot hun recht. Nu met de HK3490 komen ze ineens tot leven.Een geweldige receiver gemaakt voor muziek en zonder veel poespas. Veel detaillering in het geluid en een mooi stereo-beeld.Heb je een paar hoog rendement speakers dan kan het geluid dus tegen vallen.

Ik wil niet m'n hele kamer vol speakers en vind muziek belangrijker dan film. Vandaar de keuze voor Stereo en niet voor een Cinema 5.1 systeem of iets dergelijks.

Leonardo 13-10-2009
Geschreven voor: Harman Kardon HK 3490

Deze receiver gekocht in combinatie met JBL-boxen CST55 + Subwoofer JBL CST55 + LG blueray BD375 + Humax 5050C werkt perfect. Prachtig vol geluid.Harder dan -10 is niet nodig. Kan tot +10. Geluid is vol en warm. Humax neemt perfect en zeer eenvoudig op. Via de LG-speler kun je ook Youtubefilmpjes zien. Boxen zijn prachtig om te zien en klasse om naar te luisteren. Kortom, deze set is een absolute aanrader!

Toon de Brouwer 11-05-2009
Geschreven voor: Harman Kardon HK 3490

Ik heb deze versterker in combinatie met:

2x JBL E-100
1x JBL ES-250P

geweldig geluid. Subwoofer ingesteld op bassen onder de 50 Hertz.

Ik denk dat JBL E-80 groot genoeg zijn voor dit apparaat. Maar ik had deze boksen nog. Geluid is prachtig, hoe hard je m zet, het blijft erg helder en goed klinken.

Kortom, ben zeer teverden over dit apparaat en het ziet er geweldig uit.

P0ppenkast 27-03-2009
Geschreven voor: Harman Kardon HK 3490

Deze stereo receiver heb ik bewust gekocht omdat ik stereo het prettigst vind klinken,
Aangesloten op Magnat Quantum 705 vloerspeakers en de Magnat beta- sub 20.
De cd speler op de digitale ingang optical en de dvd-speler/recorder op de coaxiaal ingang.
Alles volgens de voorschriften aangesloten en dat was erg eenvoudig.
Ik laat de tv via een analoge ingang meespelen en ook dan is dat geluid prima
Ben een muziek liefhebber en heb diverse geluiden gehoord die door mij nog niet opgemerkt waren, dus ben erg tevreden over de HK 3490

MarcoMarco 25-05-2008
Geschreven voor: Harman Kardon HK 3490

Net twee dagen in bezig. Deze HK-3490 gekocht samen met de DVD-speler HK-29. De receiver aangesloten op twee Inifinity Reference speakers (2 x 120W). Geluid is echt perfect! Je hebt de mogelijkheid om een sub-woofer aan te sluiten, maar bij deze speakers blijkt dat niet nodig te zijn.

Vooral die IPod docking station is erg leuk. (The Bridge).

joostwijten 07-05-2008
Geschreven voor: Harman Kardon HK 3490

vandaag opgehaald en aangesloten op mijn nieuwe jbl e80 speakers. wat een super geluid!!! dit is volgens mij de beste combi! de receiver is lekker simpel in gebruik. alles zit er op wat er op hoord te zitten. een geweldig apparaat voor puur stereo geluid. en natuurlijk niet te vergeten zijn de digitale aansluitingen! en de aansluiting voor een subwoofer. echt een aanrader voor de stereo liefhebber.....